Til unge: Brug for støtte eller rådgivning?

Vi har en række tilbud om støtte og rådgivning til unge, der er 14-17 år - i nogle tilfælde 23 år. Det kan være støtte til sociale og adfærdsmæssige problemer, psykiske vanskeligheder eller misbrug. Eller måske har du bare brug for en, der lytter til det, du går og tumler med i dit liv?

• Læs op

Indhold

Hvis du er 14-17 år, bor i Aarhus Kommune og har brug for en, der lytter, kan du altid henvende dig til Ungekontakten, som er vores åbne rådgivning.
    Derudover kan du kan få støtte og rådgivning i et individuelt forløb eller i et gruppeforløb.

Sådan får du adgang til tilbuddet

Du skal henvises til de fleste af vores tilbud for at kunne deltage. Kontakt Ungecentret Værkmestergade.

Ungekontakten

Ungekontakten er for unge (14-17 år), der har brug for en, der lytter. Ingen problemer er for store eller for små.

U-18 Rusmiddelteamet

Har du et problematisk forbrug af rusmidler? Så kan du få rådgivning og samtaleforløb i U-18.

Netværk der Virker

Et forløb for dig, der er 14-23 år gammel og som tidligere har været anbragt. Forløbet støtter dig der, hvor du har brug for det og hjælpe dig i din vej videre mod et selvstændigt liv med et bæredygtigt netværk, uddannelse og arbejde.

Social Støtte og Gruppeforløb

Hjælp til dig, der er 14-18 år gammel og føler, der er sider i din hverdag, du ikke magter selv. Du kan få individuelt forløb med en ungevejleder eller gruppeforløb sammen med andre unge, der står i samme slag situation som dig.

Lærende Fællesskaber

Vi tilbyder kurser og gruppeforløb til dig, der oplever at have det svært i hverdagen.

Støtte til uddannelse og arbejde - for unge

Til dig, der har brug for støtte til skole og uddannelse og er 13-18 år gammel.

TurBo

Et tilbud til dig, som er 16-23 år og gerne vil opnå større selvstændighed i forhold til dit eget liv. Målet er, at du på sigt lærer at klare dig selv, enten uden eller med minimum af støtte.

Boliggaranti for unge uden bolig

Er du under 27 år, mangler du et sted at bo og ønsker social støtte? Så kan du få hjælp til at finde en ungdomsbolig.

HUUS

Tilbud til unge mellem 18 og 29 år. De unge er uden egen bolig, og søger både social- og beskæftigelsesrettet støtte. Derudover har de unge søgt, og er blevet indstillet til bolig gennem Den Sociale Boligtildeling (DSB).

Lillehammervej

Du er mellem 13-17 år, har højt skolefravær, uroskabende adfærd, kriminalitetstruet, eksperimenterer med stoffer og har konflikter i din familie. Mangler du motivation eller har du svært ved at passe din skole? Du får en kontaktperson, der hjælper dig med at fastholde din skolegang og brobygger til et fritidsjob.

Sidst opdateret: 27. februar 2024