Vejledning til visitator i hjemkommune

Indhold

Borgers hjemkommune skal udfylde dette skema og sende det til Aarhus Kommune, gerne 14 dage før opholdet:

Bestilling af hjemmehjælp og hjælpemidler til gæster i Aarhus Kommune

Praktisk hjælp

Borgeren kan som hovedregel få hjælp til rengøring hver 2. uge og hjælp til tøjvask hver 2. uge.

Den praktiske hjælp leveres på hverdage. Tidspunktet aftales med leverandøren.

Personlig pleje

Borgeren vil typisk blive tilbudt at få hjælp til personlig pleje dagligt.

Tidspunktet for personlig pleje afhænger af borgerens behov, men plejen bliver typisk udført om morgenen og om aftenen. Tidspunktet aftales med leverandøren.

Hvis der i jeres individuelle vurdering af borgeren foreligger en faglig begrundelse for at tildele borgeren hjælp udover Kommunes serviceniveau, bedes i snarest meddele dette, herunder omfanget og begrundelsen for den udvidede hjælp.

Sygepleje

Hjælp til f.eks. støttestrømper, kateterpleje, stomipleje er sygeplejeydelser i Aarhus Kommune og skal bestilles via bestillingsskema (se link ovenfor) eller pr. mail visitationen@mso.aarhus.dk med kontaktoplysninger og/ eller beskrivelse af sygeplejeydelser under opholdet.

Sidst opdateret: 4. september 2023