Når dit barn går i skole

Se skolernes ferier og fridage, læs om kørsel til og fra skole, og se hvordan du får indflydelse som forælder.

Ferier og fridage i folkeskolen

Se folkeskolernes ferier og fridage for 2023-2026. Nævnte dage inkluderet.

Skoleskift

Du kan søge om et skoleskifte for dit barn. Du skal blot henvende dig til den skole, barnet skal skifte til indenfor ca. 14 dage. Når skolen har modtaget dit ansøgningsskema, går sagsbehandlingen i gang. Du modtager svar indenfor 14 dage, om der er en ledig plads eller ej.

Få indflydelse: Skolebestyrelse og forældreråd i SFO

Som forældre kan du blive en del af skolebestyrelsen på dit barns skole eller forældrerådet i dit barns SFO.

Skolesundhedsplejersker

Sundhedsplejersken på skolen hjælper med at støtte op om dit barns sundhed og trivsel. Du kan træffe skolesundhedsplejersken på dit barns skole.

Skal dit barn køre med skolebus?

Send dit barn sikkert afsted: Gode råd til at give dit barn en tryg og rar tur med skolebussen.

Betalingskort og webbestilling på skoler og klubber

Køb og tilmelding til arrangementer på skoler og klubber.

SSP - Kriminalpræventivt samarbejde

Henvend dig til SSP, hvis du har brug for råd og vejledning ved uroskabende eller grænseoverskridende adfærd (fx kriminalitet) hos et barn eller ung.

Kommunale Børn og Unge-læger

De kommunale Børn og Unge-læger kan hjælpe, hvis dit barn har behov for en lægefaglig vurdering og har betydelige trivselsvanskeligheder.

Tværgående trivselsteam har fokus på skolefravær og trivsel

I Aarhus Kommune har vi en fælles ambition om, at flere elever skal trives og være glade for at komme i skole. Elever med højt fravær trives ofte ikke, og for mange elever er der komplekse problemer knyttet til deres skolefravær. Et nyt tværgående trivselstema på tværs af Sociale Forhold og Beskæftigelse og Børn og Unge skal sikre, at elever med meget fravær får den hjælp, de har brug.

Har dit barn fravær i skolen?

Back2School er et tilbud om hjælp til alle børn og unge fra 0. til 10. klasse, som har for meget fravær i skolen.

Serviceniveau for kørsel i Børn og Unge

Aarhus Byråd har i efteråret 2023 vedtaget et nyt serviceniveau for kørsel i Børn og Unge. De nye kørselsregler skal nedbringe udgifterne til kørsel og sikre en ensartet og tydelig praksis på området. Samtidig skal flere børn og unge lære med pædagogisk støtte at mestre kørsel selv eller sammen med andre

Sidste skoledag for afgangselever

Sidste skoledag for afgangselever i 9. og 10. klasse i Aarhus Kommune bliver holdt fredag den 17. maj 2024 på GRIM-festivalpladsen i Brabrand.

Kørsel af skoleelever

Ansøg om bevilling af kørsel til dit barn, læs mere om kørselstyper og dit ansvar som forælder.

Sidst opdateret: 9. januar 2024